onsdag 12. november 2014

TRYKKING - DEL 2

Hei :)

Nå er det del 2, og da skal jeg vise dere hva vi gjør etter å ha tegnet motivet vi vil ha over på trykk.


Her er redskapen vi bruker for å skjære ut motivet. Bruker en slik treplate under for det gjør jobben mye lettere, og det er også lettere og ikke skjære seg selv om man har en slik treplate til å holde linoleumsplaten. For det hender seg at man må bruke mye kraft for å få skjært ut det man skal, og da er det fort at kniven glipper. 


Her har jeg skjært ut det jeg vil skjære, og da skal jeg teste hvordan det blir.


Starter med å male den svart. og da ser du at det jeg har skjært har blitt hvitt.


 Legger den i pressa med arket jeg vil ha trykket på over.


river arket forsiktig av. 



Og her er resultatet. Det ble litt skeivt på arket, men for meg så gjør ikke det så mye. Har også blitt litt flekkete siden vi muligens har brukt litt for mye ekstender når vi blander ut fargen. Men man lærer av sine feil! legg også merke til at trykket ble riktig vei! :-)


- Ingeborg Øien 






2 kommentarer:

  1. Hallo Ingeborg.
    Har du flere bilder å vise til Ingeborg, dette er litt lite ferdige resultater synes jeg.

    SvarSlett
  2. Hallo igjen
    Godt nyttår.
    Du viser en god prosess som er lett å følge, fint.

    SvarSlett